full screen header

Wella-pitch

För några veckor sen jobbade vi under en helg med en brief för Wella, som gick ut på att komma på en kampanjidé för deras nya rainbow-färger, som skulle synas i bl.a Europa och USA och lanseras våren 2018. Det var ingen enkel brief då kampanjen skulle rikta sig till frisörer, och det fanns egentligen inget jätteunikt med produkterna att trycka på. Men jag och min grupp blev nöjda med vår idé som vi arbetade fram under helgen. Det är ganska tajt att göra ett så stort projekt under en helg, så förra veckan satt jag nästan bara med projektet för att slutföra design och presentation. 
 
 
Brief-genomgång

Så här såg nästan hela förra veckan ut för mig i princip. Mycket fika och sena nätter. Jag fick verkligen det där kreativa flowet och ville typ inte sova, tyckte det var så himla kul att jobba med det här projektet!
 
Jag skulle egentligen haft en skype-presentation inför Wella, men det blev ändrat till att göra en egen presentationsfilm, och jag som inte är speciellt bra på engelska fick lite att bita i. Men jag har alltid velat göra en pitch-film, så jag filmade mig själv och klippte ihop med våra keynote-slides och jag tror det blev ganska bra! 

 

Vill så gärna visa er vår kampanjidé och hur resultatet blev, men jag får nog vänta tills vi vet vilka som har vunnit pitchen. Det var tydligen några byråer med också i denna pitch, så tror inte det finns så stor chans för oss att vinna. Det var mest en kul grej att få jobba med, och få bli influerad av färger och regnbågar, haha! Är helt klart sugen nu att göra en liten regnbåge i håret, får se om det blir av ;) 
0 kommentarer